how do i get my 6 yr old to stop raiding the fridge

Amanda - posted on 03/25/2011 ( 12 moms have responded )

5

20

0

my 6 yr old is being assesed for ADHD he come down in the middle of the night wen everyone is sleeping and raids the fridge and cupbords can anyone help with ideas we have put locks on the doors but he just rips them off

MOST HELPFUL POSTS

Amanda - posted on 03/27/2011

5

20

0

tried all sorts of locks there just end up on floor even tried a bolt lock with padlock he still got it off he is too strong for his age

12 Comments

View replies by

Erica - posted on 07/17/2011

1

0

0

We have had the same issue with our 4 1/2 year-old...we tried EVERYTHING too! Then my mom told me that when I was a little girl, I had a problem with getting into the fridge and cabinets as well and mixing everything togehter. So she and my aunt would turn the fridge so I couldn't get into it anymore lol. I now do that with our little Joshua, maybe you could try that as well...hopefully that helps...it may be a little bit of a pain, but it works.

Shannon - posted on 03/27/2011

20

49

2

My son leaves the evidence of juice boxes and yougurt containers in his room but at least he dont lie about it

Amanda - posted on 03/27/2011

5

20

0

my 6 year old goes for anything that he can get his hands on doesnt have to be sweet if its there he will take it he even taken raw bacon before now
yeah he lies bout it it like he just waits untill he nos everyone is asleep then off he goes

Karen - posted on 03/27/2011

34

28

2

It is so hard as they crave carbohydrates alot and sweet things and middle of the night seems to be the worse time for them. My daughter now 11 has ADHD and isnt medicated as it made her alot worse,
I now try not to keep anything sweet in the fridge and anything chocolate like biscuit and crisps are kept in my bedroom it can be a real pain but they can eat through every bar or bag of crisps going.
I did have to lock it for a good while too which is such a pain but you have to do these things.

Shannon mine will lie about what she has raided but there is always the evidence as she leaves it in her room.

Shannon - posted on 03/27/2011

20

49

2

amanda I feel your pain I have a 6 year old also who is being assesed for ADHD . My 6 year old does the same thing he rips the locks off the refrigerator locks I have found DO NOT keep 6 year olds or 3 year olds out anymore I mean I am so scared because I have tried diffrent types of locks and I am afraid that one of these times I am gonna find my 3 year old sitting in the refrigerartor again she already did it once . As for your 6 year old they make locks online I know that you have to use a key to get in but I dont know if I wanna use a key everytime I wanna go in the refrigerator or snack cuboard . The worst thing is when your 6 year old climbs on the lazy susan and on to the counter and than your 3 year old repeats what he does she gets a chair and climbs on to the cuboard to get stuff kinda frustrating . Does your 6 year old lie about going into the refrigerator or is he honest

Shannon - posted on 03/27/2011

20

49

2

amanda I feel your pain I have a 6 year old also who is being assesed for ADHD . My 6 year old does the same thing he rips the locks off the refrigerator locks I have found DO NOT keep 6 year olds or 3 year olds out anymore I mean I am so scared because I have tried diffrent types of locks and I am afraid that one of these times I am gonna find my 3 year old sitting in the refrigerartor again she already did it once . As for your 6 year old they make locks online I know that you have to use a key to get in but I dont know if I wanna use a key everytime I wanna go in the refrigerator or snack cuboard . The worst thing is when your 6 year old climbs on the lazy susan and on to the counter and than your 3 year old repeats what he does she gets a chair and climbs on to the cuboard to get stuff kinda frustrating . Does your 6 year old lie about going into the refrigerator or is he honest

Candi - posted on 03/25/2011

1,068

13

94

My nephew lived with me and he would sleep walk and raid my fridge and cabinets! We watched him one night. When my older kids were 2 and 3, they got locks off the fridge too. We did it b/c they'd spill milk or break an egg and blame it on the cat. lol. Locks didn't stop them. Does you son sleep walk? One way to check is to rearrange where everything sits in the fridge after he goes to bed. If he can find what he's wanting with ease (knowing where it sits), then he's not sleepwalking. The stuff in our fridge has "assigned seats" that way we know what we are out of without hesitation. I know this has to be frustrating for you. I pray you get this resolved

Amanda - posted on 03/25/2011

5

20

0

we have tried everything we are at the end of our teather wat with this at home and his behaviour in school we have tryied metal locks but they just end up on the floor in the morning

Katherine - posted on 03/25/2011

65,420

232

5195

I know it sounds extreme, but can you put the metal locks on them?

Join Circle of Moms

Sign up for Circle of Moms and be a part of this community! Membership is just one click away.

Join Circle of Moms